Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wykorzystanie sprzętu - II półrocze 2024/2025

3D PRO, czyli drukuj w 3D!

Z inicjatywy ucznia z klasy 5C Lucjana R. został zorganizowany konkurs, który polegał na stworzeniu projektu w programie komputerowym Tinkercad i wydrukowaniu go w szkolnej drukarce 3D. W konkursie wzięło udział 13 uczniów, a jego rozstrzygnięcie było dla komisji konkursowej nie lada wyzwaniem. Uczniowie naszej szkoły wykazali się niezwykłą kreatywnością i zaprojektowali m.in. logo naszej szkoły, dinozaura, torebkę, czy  jajko z niespodzianką.

Szczególne podziękowania należą się Pani Dyrektor, która wsparła finansowo nagrody konkursowe, Pani Monice Rutkiewicz za pomoc w drukowaniu projektów oraz Lucjanowi za świetny pomysł, zaangażowanie i organizację nagród pocieszenia. Brawo!

 
Biżuteria na lekcjach techniki 
 
W trakcie lekcji uczniowie tworzyli własne projekty, takie jak bransoletki, naszyjniki czy kolczyki, co pozwoliło im rozwinąć zdolności manualne, cierpliwość oraz wyobraźnię. Nauczyciele często zachęcali ich do personalizacji biżuterii i korzystania z własnych pomysłów. Pod koniec zajęć dzieci miały okazję zaprezentować swoje dzieła i wymienić się spostrzeżeniami, co sprzyjało rozwojowi kompetencji komunikacyjnych i samodzielności.
Te zajęcia nie tylko rozwijały zdolności techniczne, ale także uczyły cierpliwości, precyzji i wytrwałości w realizacji projektu. 
 
Lekcje techniki z Arduino 
Na lekcjach techniki z Arduino uczniowie mogą realizować różnorodne projekty i działania, które rozwijają ich umiejętności w zakresie programowania, elektroniki i kreatywnego myślenia.
1. Podstawy elektroniki i programowania Arduino: uczniowie uczą się, jak podłączać elementy elektroniczne (np. diody LED, rezystory, czujniki) do płytki Arduino oraz jak pisać proste programy, które pozwalają kontrolować te elementy.
2. Tworzenie sterowników i sygnalizacji świetlnej: uczniowie mogą zaprojektować i zakodować system sterowania diodami LED, np. symulując sygnalizację świetlną na drodze.
3. Sensor-driven projects: uczniowie eksperymentują z czujnikami (np. czujnik temperatury, odległości, światła) i programują Arduino tak, aby reagowało na odczyty z sensorów, np. automatycznie włączając światło lub alarm.
4. Robotyka i automatyka: można zbudować prostego robota mobilnego lub manipulatora, którego ruchy steruje się za pomocą Arduino i czujników.
5. Projekty interaktywne: np. stworzono interaktywną galerię, w której ruch lub dźwięk uruchamia określone akcje.
6. Eksperymenty z 3D i projektowaniem własnych urządzeń: uczniowie mogą projektować obudowy lub elementy mechaniczne do swoich projektów.
7. Programowanie Arduino w języku C/C++: nauka podstawowych konstrukcji programistycznych, funkcji, pętli i warunków.
8. Tworzenie własnych urządzeń edukacyjnych: np. mierników, testerów, zegarów, które rozwijają kreatywność i umiejętności inżynierskie.
Te działania mają na celu nie tylko naukę teorii, ale także rozwijanie praktycznych umiejętności, kreatywności i zdolności rozwiązywania problemów poprzez praktyczne realizacje projektów.
 

Uczniowie klasy 5c wzięli udział w kreatywnej lekcji techniki pod tytułem "Stwory z recyklingu". Celem zajęć było nie tylko rozwijanie umiejętności manualnych, ale również kształtowanie świadomości na temat ochrony środowiska poprzez pokazanie, jak można wykorzystywać odpady do tworzenia oryginalnych prac plastycznych.

Na początku lekcji przedstawiono znaczenie recyklingu i zachęcono uczniów do myślenia ekologicznego. Pokazano również przykłady różnych prac wykonanych z materiałów wtórnych, co wzbudziło u młodzieży duże zainteresowanie i inspirację.

Następnie uczniowie przeszli do samodzielnej pracy twórczej. Za pomocą różnych odpadów, takich jak butelki, kapsle, kartony, etc., tworzyli swoje własne "stworki", które mogły mieć różne kształty i charakter. Podczas pracy panowała dobra atmosfera, uczniowie chętnie dzielili się pomysłami i inspiracjami.

W podsumowaniu lekcji wszyscy prezentowali swoje prace, omawiając, z jakich materiałów zostały wykonane i jakie znaczenie dla środowiska mają działania proekologiczne.

Lekcja nie tylko rozwinęła umiejętności plastyczne uczniów, ale także uświadomiła im, jak można w prosty sposób przyczynić się do ochrony naszej planety. Uczniowie wychodzili z zajęć z poczuciem satysfakcji.

 
 
Data dodania: 2025-06-25 15:59:16
Data edycji: 2025-07-02 10:38:21
Ilość wyświetleń: 65

Nasi Partnerzy

,,Każdy człowiek ma w sobie wiele możliwości, musi je tylko odkryć”

Kartezjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej