Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ogłoszony przez Polską Izbę Książki po raz pierwszy we wrześniu 2001 roku, cztery miesiące po inauguracji fundacyjnej kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”, gdy temat głośnego czytania został dostrzeżony i nagłośniony w naszym kraju.
Uczniowie klasy 4c wysłuchali czytanego głośno opowiadania "Tajemny szyfr" o przygodach Mikołajka i wykonali pudełka lekturowe oraz gry planszowe w świecie literatury francuskiej. Na zdjęciach Kuba, Mirek, Staś i Misza prezentują swoje dzieła (w drużynie był także Vladi, który zachorował w dniu finałowych rozgrywek).
Bartek z 4c podczas zajęć rewalidacyjnych wykonał własnego domowego potwora po wysłuchaniu i głośnym przeczytaniu fragmentów "Małej Encyklopedii Domowych Potworów".
Oskar i Natan z 3b wysłuchali fragmentu przygód kota Cukierka podczas zajęć rewalidacyjnych. Czytanie przebiegało z podziałem na role. W postać Cukierka fenomenalnie wcielił się Oskar.
Paweł i Nikodem z 6b wysłuchali fragmentu książki "Szkoła emocji", do której wykonali ilustracje w technice grafiki komputerowej.
Nastka i Marek z 4b wysłuchali opowiadania "Nieustraszeni. Przygoda w latarni morskiej", zaś Ania i Pola z 5b tekstu "Dziesiąty poziom" a w trakcie słuchania wykonali zakładki do książek.
Klasa 3b w ramach edukacji informatycznej napisała interaktywne dyktando.
Mariia z 5c przeczytała głośno fragmenty tekstów literackich zapisane w alfabecie Braille'a.
Jak widać, dzień głośnego czytania obeszliśmy w sposób różnorodny, tak jak różnorodne są zainteresowania i potrzeby naszych Uczniów.