Na lekcjach techniki z Arduino uczniowie mogą realizować różnorodne projekty i działania, które rozwijają ich umiejętności w zakresie programowania, elektroniki i kreatywnego myślenia.
1. Podstawy elektroniki i programowania Arduino: uczniowie uczą się, jak podłączać elementy elektroniczne (np. diody LED, rezystory, czujniki) do płytki Arduino oraz jak pisać proste programy, które pozwalają kontrolować te elementy.
2. Tworzenie sterowników i sygnalizacji świetlnej: uczniowie mogą zaprojektować i zakodować system sterowania diodami LED, np. symulując sygnalizację świetlną na drodze.
3. Sensor-driven projects: uczniowie eksperymentują z czujnikami (np. czujnik temperatury, odległości, światła) i programują Arduino tak, aby reagowało na odczyty z sensorów, np. automatycznie włączając światło lub alarm.
4. Robotyka i automatyka: można zbudować prostego robota mobilnego lub manipulatora, którego ruchy steruje się za pomocą Arduino i czujników.
5. Projekty interaktywne: np. stworzono interaktywną galerię, w której ruch lub dźwięk uruchamia określone akcje.
6. Eksperymenty z 3D i projektowaniem własnych urządzeń: uczniowie mogą projektować obudowy lub elementy mechaniczne do swoich projektów.
7. Programowanie Arduino w języku C/C++: nauka podstawowych konstrukcji programistycznych, funkcji, pętli i warunków.
8. Tworzenie własnych urządzeń edukacyjnych: np. mierników, testerów, zegarów, które rozwijają kreatywność i umiejętności inżynierskie.
Te działania mają na celu nie tylko naukę teorii, ale także rozwijanie praktycznych umiejętności, kreatywności i zdolności rozwiązywania problemów poprzez praktyczne realizacje projektów.