Lagoterapia to stosunkowo nowa terminologia, która określa budowanie interakcji człowieka z udziałem królika. Przebywanie w towarzystwie królików ma działanie edukacyjne oraz terapeutyczne a dodatkowo wpływa na podejmowanie nowych wyzwań, poszerzania wiedzy, doskonali przygotowanie w sferze psychofizycznej i społecznej oraz wpływa na nasze emocje. Królik, który jest w kontakcie z dzieckiem, pomaga mu w sposób ciekawy i atrakcyjny zdobywać o nim informacji, a zarazem uczy szacunku i opieki.
Łatwiej jest się uczyć, mając za towarzysza przemiłego uszatka. Króliki wzbudzają pozytywne uczucia u dzieci, których oddziaływania dostrzegane są w poprawie ich codziennego funkcjonowania. Kontakt ze zwierzęciem daje szczególnie dzieciom oparcie emocjonalne, poczucie miłości i zaufania, niweluje także poczucie osamotnienia, pozwalając przy tym zapomnieć o problemach, bo koncentruje uwagę na drugiej istocie, za którą czują się odpowiedzialni.