Podczas zajęć lagoterapeutycznych prowadzące starają się stworzyć atmosferę bezpieczeństwa, radości i zadowolenia oraz niwelującą poczucie niepewności.
W tym tygodniu smak i węch uczestników zajęć pobudzany był miętą pieprzową, a słuch odpowiednio dobraną muzyką relaksacyjną. W ten sposób kształtowane były doznania percepcyjne dzieci, a lagoterapia osiągnęła wymiar zajęć polisensorycznych.
Warto wspomnieć, że formą zajęć jest spotkanie grupowe, które umożliwia uczestnikom kontakt nie tylko z króliczkiem-terapeutą, ale również z rówieśnikami.
Wymiar edukacyjny stanowił krótki wykład prowadzącej dotyczący właściwości olejku miętowego oraz różnic pomiędzy dwoma gatunkami mięty, miętą pieprzową a miętą ogrodową.
Stymulacja polisensoryczna to nauka życia przez życie, to kształtowanie bodźców w celu wywołania określonych wrażeń i uczuć.